
Bandenfabrikant uit Frankrijk, bekend om zijn poppetje:
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
336,94 €
+ 4,55 € Eco taxe = 341,49 €
En dat inclusief verzendkosten!
| Bandenmaat: | 245/35 ZR19 89(Y) wijzig |
| Voorraadstatus: | Slechts 8 Op voorraad |
| Banden: |
Zomerbanden runflat Run-flat banden, kontrole systeem voor luchtdruk aan het voertuig is noodzakelijk
|
| Klantbeoordeling: |
|
| EU Bandenlabel: | D C 71 dB |
| EAN: | 3528702403242 |
| Artikelnummer: | R-252242 |
| Snelheidsindex: | (Y): deze band is voor snelheden tot meer dan 300 km/h toegelaten. |
Michelin Pilot Super Sport
Productvoordelen:
MICHELIN Pilot Super Sport is recordhouder in remmen vanaf hoge snelheid*...en met MICHELIN Total Performance worden meerdere prestaties samengebracht.
Technologie:
- DE TWARON® GORDEL
- BI-COMPOUND TECHNOLOGIE
- VARIABLE CONTACT PATCH 2.0
DE TWARON® GORDEL De Twaron®-gordel garandeert bij zeer hoge snelheid een grotere stabiliteit. Dankzij de variabele spanning is de gordel harder aangetrokken in het midden van het loopvlak dan bij de schouders. De middelpuntvliedende kracht wordt zo beter beheerst en de spanningen gelijkmatiger verdeeld. BI-COMPOUND TECHNOLOGIE Een nieuwe verdeling van 2 verschillende rubbersoorten tussen het linker- en het rechterdeel van het loopvlak.
Buitenkant: een nieuw type elastomeer, versterkt met carbon black die rechtstreeks afkomstig is van de 24 Uur van Le Mans. Het resultaat: extreem uithoudingsvermogen in scherpe bochten.
Binnenkant: de nieuwste generatie elastomeer met een sterke grip op nat wegdek, om zelfs de kleinste oneffenheden van de weg op te vangen en de waterlaag te breken. VARIABLE CONTACT PATCH 2.0 Of u nu hard optrekt in een rechte lijn of bij hoge snelheid een bocht neemt, de grip is optimaal: In de bocht verandert de vorm van het contactvlak maar de hoeveelheid rubber in contact met de weg vermindert niet.
De MICHELIN Pilot Super Sport werd ontworpen met de recentste digitale simulatiesoftware die wordt gebruikt in de luchtvaart en de auto-industrie. Dankzij deze toptechnologiën worden de krachten en temperaturen gelijkmatiger verdeeld in het contactvlak. Wettelijke vermeldingen.
Ten opzichte van MICHELIN Pilot Sport PS2. Test uitgevoerd door Michelin-Technologiecentrum. De beste wegligging op droog wegdek. Test TÜV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt. De snelste rondetijd op een droog circuit.
Test TUV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt. De snelste voertuigen ter wereld zijn allemaal uitgerust met MICHELIN-banden: Bugatti Veyron en Shelby SuperCars rijden sneller dan 431 km/u met MICHELIN Pilot Sport PS2.
Wettelijke vermeldingen:
*Record op de Koënigsegg Agera R in 2011 in Ängelhom - Zweden (van 300 tot 0 km/u in 6,66 sec.)
(1) Ten opzichte van MICHELIN Pilot Sport PS2. Test uitgevoerd door Michelin-Technologiecentrum in 2010.
(2) De beste wegligging op droog wegdek. Test TÜV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt.
(3) De snelste rondetijd op een droog circuit. Test TUV SUD 2010 in de afmetingen 245/40ZR18Y en 235/35ZR19Y in vergelijking met zijn belangrijkste concurrenten die beschikbaar zijn op de Europese markt.
(4) De snelste voertuigen ter wereld zijn allemaal uitgerust met MICHELIN-banden: Bugatti Veyron en Shelby SuperCars rijden sneller dan 431 km/u met MICHELIN Pilot Sport PS2.
Banden met noodspanningseigenschappen
De noodspanningseigenschap word gecreëerd door een versterkte zijwand. Deze zorgt bij luchtverlies er voor dat de vorm van de band zo blijft en daarmee de band niet van de velg loopt. Dat wil zeggen dat bij een lekke band het verder rijden van het voertuig tot 250 km mogelijk is bij een snelheid van 80 km/u. Alle Run-Flat-banden hebben het universele RSC-Symbol (Run-Flat System Component) op de zijwand staan. Run-Flat-banden hebben geen speciale velgen nodig, maar mogen alleen gemonteerd worden op voertuigen die uitgerust zijn met een bandenspanning controlesysteem.
Bandenlabel/efficiëntieklassen
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
General Product Safety Regulation (GPSR)
MANUFACTURE FRANCAISE DES PNEUMATIQUES MICHELIN
Place des Carmes-Déchaux 23, 63000 Clermont-Ferrand, France
00800 11 11 11 50
contact@tc.michelin.eu
https://www.michelin.de/assistance