
Amerikaanse bandenproducent, kwaliteitsproduct voor hoog prijssegment.
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
332,39 €
+ 4,55 € Eco taxe = 336,94 €
En dat inclusief verzendkosten!
| Bandenmaat: | 255/45 R21 106V wijzig |
| Voorraadstatus: | Slechts 12 Op voorraad |
| Banden: |
Zomerbanden EDR Met de EDR-markering identificeert banden die speciaal zijn ontwikkeld voor elektrische voertuigen. (Electric Drive Ready)
POL Volvo Polestar 2-Spezifikation
SUV Sport Utility Vehicle
XL meervoudig versterkte banden voor een bijzonder hoge belasting (Extra Load)
|
| Klantbeoordeling: |
|
| EU Bandenlabel: | B A 68 dB |
| EAN: | 4038526403001 |
| Artikelnummer: | R-500703 |
| Snelheidsindex: | V: deze band is voor snelheden tot 240 km/h toegelaten. |
| Test-beoordeling Profiel Eagle F1 Asymmetric 3: |
| AUTO BILD - allrad 03/2020 (german) |
| auto motor und sport 03/2018 (german) |
| ACE Auto Club Europa 02/2018 (german) |
| auto motor und sport 07/2017 (german) |
| AUTO BILD - allrad 04/2017 (german) |
| meer | | AUTO BILD 04/2017 (german) |
| AUTO BILD - sportscars 04/2017 (german) |
| sport auto 04/2017 (german) |
| AUTO BILD 03/2017 (german) |
| Auto Zeitung 06/2016 (german) |
|
Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3
De nieuwe band met goede prestaties zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen zodat u steeds de controle behoudt en klaar bent om van de rit te genieten.
- Kortere remweg op natte en droge wegen
- Verhoogde grip voor een responsieve handling en besturing
- Gemonteerd door toonaangevende autofabrikanten
Kortere remweg op natte en droge wegen
Met actieve remtechnologie waarbij het contactoppervlak en de grip toenemen tijdens het remmen. Het toegenomen contact met de grond zorgt voor een kortere remweg op natte en droge wegen.
Grip bij het remmen en de handling
De nieuwe rubbersamenstelling die wordt gebruikt voor de Eagle F1 Asymmetric 3 is gemaakt van kleverig hars om de kleverigheid met het oppervlak te vergroten. Dit zorgt voor een betere grip tijdens het remmen en handling op natte en droge wegen.
Stuurprecisie en duurzaamheid
De technologie voor de nieuwe verstevigde constructie zorgt voor een sterkere lichtgewicht constructie wat leidt tot een verbetering op het vlak van handling, prestaties in de bochten, slijtage en brandstofefficiëntie.
TÜV Testrapport
De Eagle F1 Asymmetric 3 in vergelijking met concurrenten
2.6 Meter = 9% kortere remweg op nat wegdek*
1.3 Meter = 4% kortere remweg op droge wegen*
4% beter grip bij nat wegdek*
10,9% minder rolweerstand dan het gemiddelde van 3 bekende concurrenten en daarmee twee na laagste rolweerstand van alle geteste banden**
* Vergeleken met de gemiddelde prestaties van 3 nieuwste ontwerpen van de belangrijkste concurrenten in UHP-segment (Michelin Pilot Sport 3, Bridgestone Potenza S001, Continental Sport Contact 5). Getest door TÜV SÜD Product Service in Sept -Oct 2015 op verzoek van Goodyear Dunlop. Nieuwe UHP, Bandenmaat 225/45 R17 91Y, Test auto: VW Golf, Test Locaties: Montpellier (F), Colmar-Berg (L), Rapport Nr. 713066268
** Scores voor rolweerstand: Continental Sport Contact 5 –101.6, Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 –100, Een deel van de test hierboven aangegeven met verslag nr 713066268.
Bandenlabel/efficiëntieklassen
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
General Product Safety Regulation (GPSR)
Goodyear S.A. Innovation Center
Avenue Gordon Smith, 7750, Colmar-Berg, Luxembourg
+3227115111
goodyear_eprel_customer_support@goodyear.eu