
Kwaliteitsband geproduceerd door Michelin
Opmerking: De prijzen gelden voor banden zonder velg. Afhankelijk van de afmeting van de band, kan het patroon van het loopvlak variëren.
VERHOOGDE VEILIGHEID OP IJS, UITSTEKEND IN DE SNEEUW
Het nieuwe netwerk van lamellen zorgt voor optimale trekkracht en wegligging in de sneeuw. De nieuwe rubbersamenstelling, vermindert de stijfheid van het loopvlak bij lage temperaturen, en staat garant voor een kortere remafstand op beijzeld wegdek (3).
ÉÉN VAN DE BESTE BANDEN OP DE MARKT VOLGENS HET BANDENLABEL
De B-kwalificatie die aan deze band is toegekent, bevestigt zijn uitstekend veiligheidsniveau voor het remmen op nat wegdek (4). Het V-vormig richtingsgebonden profiel met afvoerkanalen maakt het voor de band mogelijk om het water beter af te voeren, wat het risico op aquaplaning verminderd (5).
EXTRA STIJL
De markeringen met fluwelen uiterlijk op de zijwanden van deze nieuwe band doet u de terugkeer naar uw zomerbanden betreuren.
* 3 Peak Mountain Snow Flake wintermarkering ** Modder & Sneeuw
(1) Remafstand op ijs is verkort met 8% in vergelijking met zijn voorganger BFGoodrich® g-Force Winter in de afmeting 205/55 16 91H. Interne test door de Michelin-groep, in oktober 2014 uitgevoerd op de ijsbaan van Clermont Ferrand.
(2) De BFGoodrich® g-Force Winter 2 band heeft een label B op nat wegdek, een klasse beter dan zijn voorganger met het C-label. Bron: Product Tracking Report augustus 2015. De remafstand op nat wegdek is met 2,2m verkort, ofwel 6%, in vergelijking met zijn voorganger BFGoodrich® g-Force Winter in de afmeting 205/55 16 91H . Interne test door de Michelin-groep, in december 2014 uitgevoerd in het technologiecentrum van Ladoux.
(3) Remafstand op ijs is verkort met 8% in vergelijking met zijn voorganger BFGoodrich® g-Force Winter in de afmeting 205/55 16 91H. Interne test door de Michelin-groep, in oktober 2014 uitgevoerd op de ijsbaan van Clermont Ferrand.
(4) De BFGoodrich® g-Force Winter 2 band heeft een label B op nat wegdek, een klasse beter dan zijn voorganger met het C-label. Bron: Product Tracking Report augustus 2015. De remafstand op nat wegdek is met 2,2m verkort, ofwel 6%, in vergelijking met zijn voorganger BFGoodrich® g-Force Winter in de afmeting 205/55 16 91H . Interne test door de Michelin-groep, in december 2014 uitgevoerd in het technologiecentrum van Ladoux.
(5) Weerstand tegen aquaplaning is met 15% gestegen in de lengterichting en met 13% in de bocht, in vergelijking met zijn voorganger BFGoodrich® g-Force Winter in de afmeting 205/55 16 91H. Interne test door de Michelin-groep, in december 2014 uitgevoerd in het technologiecentrum van Ladoux
Bandenlabel/efficiëntieklassen
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.
General Product Safety Regulation (GPSR)
MANUFACTURE FRANCAISE DES PNEUMATIQUES MICHELIN
Place des Carmes-Déchaux 23, 63000 Clermont-Ferrand, France
00800 11 11 11 50
contact@tc.michelin.eu
https://www.michelin.de/assistance