Koreaanse fabrikant, lage tot middelste prijssegment.
In het geval dat op de foto een bepaald type velg is afgebeeld, is deze afbeelding uitsluitend ter illustratie.
74,44 €
+ 4,55 € Eco taxe = 78,99 €
En dat inclusief verzendkosten!
Bandenmaat: 195/65 R15 91T wijzig
Banden:
Zomerbanden 4PR PR = Ply-Rating strong> PR is een oude afkorting voor het nummer van het karkas lagen op een opgelegde band en wordt gebruikt om de draagvermogen te symboliseren. Bvb. een 8PR band heeft een hoger draagvermogen dan een 6PR band. Tegenwoordig gebruiken we het load index symbool (LI).
SBL Speciale vormgeving van de beschrifting van de zijkant, gearceerde zwarte letters.(Serrated Black Lettering/Letters)
Klantbeoordeling:
EU Bandenlabel: A B 69 dB
EAN: 8808563446486
Artikelnummer: R-390273
Snelheidsindex: T : deze band is voor snelheden tot 190 km/h toegelaten.
Test-beoordeling Profiel Kinergy Eco 2 K435:
AUTO BILD Klassik 03/2021 (german)
auto motor und sport 03/2021 (german)
AUTOStraßenverkehr 03/2021 (german)
Firmenauto 03/2021 (german)
ÖAMTC 02/2019 (german)
meerANWB.nl 02/2019
TCS - Technik, Umwelt und Wirtschaft 02/2019 (german)
Hankook Kinergy Eco 2 K435
De beste keuze voor bestuurder én milieu
De Kinergy Eco² is een zomerband waarvan de rolweerstand is geoptimaliseerd. De band is vooral geschikt voor kleine, compacte- en middenklasse auto's. Door een doorontwikkeling van de reeds meervoudig als goed geteste voorganger konden de goede prestaties sterk worden verbeterd. Zowel op het gebied van levensduur als geluidscomfort, zonder in te moeten leveren op solide prestaties onder natte en droge omstandigheden.
Kenmerken
Bandenprofielen
Brede laterale groeven De brede laterale groeven die in het midden van het loopvlak zijn aangebracht, zorgen ervoor dat de band uitstekend bestand is tegen aquaplaning.
Asymmetrisch loopvlakontwerp De verbeterde stijfheid van de buitenste profielblokken garandeert een betere handling onder droge omstandigheden
Nieuw rubbercompound Door middel van het nieuwe rubbercompound verbeteren de remprestaties onder natte omstandigheden, evenals de slijtagebestendigheid zonder afbreuk aan andere rijeigenschappen van de band te doen. De slijtagebestendigheid is vooral verbeterd door de toepassing van een hogere dichtheid van de moleculen. Moderne mengmethoden met een hoog moleculair gewicht en verbeterde polymeren zorgen tevens voor betere prestaties onder natte omstandigheden en verbeteren de slijtagebestendigheid.
3 rechte brede hoofdgroeven Optimale breedte en plaats van de drie groeven garanderen buitengewone prestaties onder natte rijomstandigheden. Brede groeven aan de buitenkant verbeteren de waterafvoer waardoor de tractie onder natte omstandigheden verbetert.
Aqua turbine technologie Verbetert de afvoer van water in de lengte- en laterale richting.
Optimale loopvlakfrequentie Nauwkeurig ontworpen blokafmetingen verminderen het afrolgeluid van de band.
Bandenstructuur
High grip silica compound Verbeterde tractie onder droge en natte omstandigheden en een lagere rolweerstand.
Naadloze nylon nulgradengordel Ideale loopvlakstijfheid
Brede stalen gordellagen Vergroot de breedte van het contactvlak voor een betere handling onder droge omstandigheden.
Evenwichtige polyester karkaslijn Verbetert de stijfheid van de wang en verlengt de levensduur, terwijl het comfort behouden blijft.
Grotere stijfheid van de hielvulling Verbetert de handling en de stuurreactie.
Sterk enkel gewikkelde hieldraad Uniformiteit en uitstekende pasvorm van de band
Bandenlabel/efficiëntieklassen
EU-Bandenlabel / Rendementsklassen
De Europese Unie heeft bij verordening (nr. 1222/2009) het EU-Bandenlabel ingevoerd, dat identiek en bindend is voor alle EU-lidstaten. Het is van toepassing op banden voor personenauto's, lichte bedrijfsvoertuigen en zware bedrijfsvoertuigen die na 1.7.2012 zijn geproduceerd.
Drie verschillende gedeelten worden getest: rolweerstand, grip op nat wegdek en het rolgeluid dat de band op de weg maakt.
Het EU-bandenetiket is niet van toepassing op: vernieuwde banden, professionele off-roadbanden, racebanden, banden met extra voorzieningen om de tractie te verbeteren, zoals spijkerbanden, noodbanden van het T-type, speciale banden voor montage op voertuigen die voor het eerst zijn geregistreerd vóór 1 oktober 1990, banden met een maximaal toegestane snelheid van 80 km/uur, banden voor velgen met een nominale diameter van 254 mm of minder of 635 mm of meer.
Met deze verordening beoogt de Europese Unie enerzijds de economische en ecologische efficiëntie van het wegverkeer te bevorderen en de verkeersveiligheid te vergroten, en anderzijds de consument meer transparantie van de producten te bieden en tegelijkertijd te dienen als een actief hulpmiddel bij de besluitvorming.
Al tijdens de integratie bekritiseren deskundigen het feit dat het EU-bandenlabel helaas maar een paar productkenmerken vermeldt. Naast rolweerstand, grip op nat wegdek en rolgeluid, waarop de EU-bandenetikettering vooral is gericht, hebben banden veel belangrijkere en veiligheidsrelevantere producteigenschappen, zoals aquaplaning-eigenschappen, rijstabiliteit, levensduur, remeigenschappen op droog en nat wegdek, gedrag onder winterse omstandigheden, enz.
Bandenfabrikanten wijzen erop dat testresultaten van diverse instellingen en vakbladen een belangrijk informatiemedium voor de eindgebruiker blijven. Deze tests richten zich meestal op andere veiligheidsrelevante productkenmerken dan de EU-normkwalificaties voor de etikettering van banden, die altijd belangrijk zijn voor de eindgebruiker.